Karoseria

Samochód uruchamia się, a potem natychmiast umiera? (Oto jak to naprawić)

Azteca.zgora.pl
maj 10 2022

Co może być bardziej irytujące niż samochód, który uruchamia się na kilka sekund, a następnie całkowicie wyłącza, i to przy każdej próbie?

Moim zdaniem niewiele rzeczy! Powinieneś wiedzieć, że jest to dość powszechny problem, więc na pewno nie jesteś sam, a istnieje kilka łatwych rozwiązań.

W tym artykule omówimy 10 najczęstszych powodów, dla których Twój samochód uruchamia się, a następnie natychmiast gaśnie. Zacznijmy więc od szybkiego zapoznania się z najczęstszymi przyczynami występowania tego problemu.

Najczęstszą przyczyną natychmiastowego startu i zgonu samochodu jest brak paliwa wtryskiwanego do silnika. Może to być również uszkodzony immobilizer, który nie rozpoznaje kluczyka samochodowego. Problem braku paliwa jest najczęściej spowodowany zatkanym filtrem paliwa lub uszkodzoną pompą paliwową.

Są to jednak tylko niektóre z najczęstszych przyczyn, a jest ich znacznie więcej. Poniżej znajduje się bardziej szczegółowa lista najczęstszych przyczyn, dla których samochód najpierw rusza, a potem gaśnie:

Spis treści pokaż 10 Przyczyny natychmiastowego startu i zatrzymania samochodu 1. Brak paliwa 2. System alarmu antykradzieżowego 3. Zanieczyszczony filtr paliwa 4. Zły zawór regulacyjny biegu jałowego 5. Nieszczelność podciśnienia 6. Wadliwe świece zapłonowe 7. Wtryskiwacz paliwa 8. Uszkodzony wyłącznik zapłonu 9. Uszkodzony zawór EGR 10. Jednostka sterująca silnika (ECU)

10 Przyczyny tego, że samochód rusza, a potem natychmiast się zatrzymuje

1. Brak paliwa

Najczęstszym powodem, dla którego samochód najpierw rusza, a potem gaśnie, jest brak paliwa w silniku. Dzieje się tak często, ponieważ w listwie paliwowej znajduje się niewielka ilość paliwa, która pomaga w uruchomieniu silnika, ale nie ma ciśnienia paliwa, które utrzymywałoby silnik przy życiu.

Brak paliwa jest jednak dość łatwy do zlokalizowania. Można podłączyć manometr do szyny paliwowej lub odkręcić śrubę, aby sprawdzić, czy w silniku jest ciśnienie paliwa. Należy jednak zachować ostrożność, aby niczego nie podpalić.

Jeśli zdajesz sobie sprawę, że Twój samochód ma niskie ciśnienie paliwa, możesz sprawdzić nasz inny artykuł o niskim ciśnieniu paliwa.

2. System alarmu antykradzieżowego

Drugą najczęściej występującą usterką jest problem z immobilizerem lub systemem alarmu antykradzieżowego. Po aktywacji systemu antykradzieżowego samochód nie wysyła prądu do pompy paliwowej, co powoduje wzrost ciśnienia paliwa w listwie paliwowej. Spowoduje to uruchomienie samochodu na kilka sekund, o czym mówiliśmy wcześniej.

Jeśli system antykradzieżowy jest fabryczny, na desce rozdzielczej powinien znajdować się symbol kluczyka, który powinien zgasnąć kilka sekund po przekręceniu stacyjki. Jeśli tak nie jest - spróbuj zablokować i odblokować samochód, a następnie spróbuj ponownie. Jeśli nadal jest podświetlony, może to oznaczać problem z kluczykiem samochodowym.

Jeśli masz montowany na rynku wtórnym alarm antykradzieżowy, problem może dotyczyć samego alarmu lub uszkodzonego pilota.

3. Zanieczyszczony filtr paliwa

Jeśli samochód zatrzymuje się po włączeniu zapłonu, problemem może być brak paliwa, o czym mówiliśmy wcześniej. Filtr paliwa jest powszechną przyczyną niskiego ciśnienia paliwa.

Filtr paliwa jest filtrem, który należy wymieniać zgodnie z harmonogramem, który zależy od modelu samochodu. Jeśli nie był on wymieniany od dłuższego czasu, może być zatkany.

Wymiana filtrów paliwa jest często dość łatwa i niezbyt kosztowna. Jeśli masz niskie ciśnienie paliwa, warto spróbować go wymienić.

4. Zły zawór regulacji biegu jałowego

Zadaniem zaworu regulacji biegu jałowego jest utrzymywanie stałego biegu jałowego samochodu. W nowszych samochodach regulacja biegu jałowego odbywa się za pomocą korpusu przepustnicy, ale jeśli masz starszy samochód, w którym do korpusu przepustnicy doprowadzony jest stalowy przewód, masz zawór regulacji biegu jałowego.

Często zawór ten może ulec zabrudzeniu, co powoduje, że bieg jałowy nie działa prawidłowo. Można spróbować wyczyścić ten zawór i sprawdzić, czy sytuacja się poprawi. W przeciwnym razie należy go wymienić lub naprawić jego okablowanie.

5. Przeciek podciśnienia

Korpus przepustnicy lub zawór regulacji biegu jałowego kontroluje bieg jałowy, regulując ilość powietrza dostającego się do kolektora dolotowego. W przypadku poważnej nieszczelności podciśnienia może to spowodować, że mieszanka paliwowo-powietrzna w samochodzie będzie zbyt uboga i przy każdej próbie uruchomienia samochód zginie po kilku sekundach.

Przecieki podciśnienia są często dość łatwe do zlokalizowania za pomocą urządzenia do wykrywania wycieków EVAP lub po prostu nasłuchując, czy nie ma wycieku, ponieważ często powoduje on wysoki dźwięk.

6. Wadliwe świece zapłonowe

Silnik spalinowy pracuje poprzez zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Iskrę do tego zapłonu dostarczają świece zapłonowe. Tłoki poruszają się w górę i w dół, co prowadzi do ruchów wału korbowego i osi kół.

Jeśli świece zapłonowe są uszkodzone, zapłon nie działa, a samochód przestaje się poruszać. Może to spowodować, że samochód ruszy na jakiś czas, ale będzie miał zbyt słaby zapłon i silnik bardzo szybko zgaśnie.

7. Wtryskiwacz paliwa

Paliwo jest wtryskiwane pod wysokim ciśnieniem do komory spalania za pomocą wtryskiwaczy paliwa. Zadaniem wtryskiwaczy paliwa jest regulacja, aby do komory spalania dostała się dokładnie taka ilość paliwa, jaka jest potrzebna.

Awaria wtryskiwacza paliwa może spowodować, że silnik będzie pracował na mniejszej liczbie cylindrów, a jeśli jeden z wtryskiwaczy jest otwarty, ciśnienie paliwa może być niskie.

Można spróbować wyczuć wtryskiwacze paliwa ręką podczas rozruchu korby, aby sprawdzić, czy klikają. Jeśli nie słychać żadnego dźwięku kliknięcia, jeden z nich może być uszkodzony.

8. Wadliwy wyłącznik zapłonu

Jeśli wyłącznik zapłonu jest uszkodzony, można normalnie uruchomić samochód, a po kilku sekundach samochód całkowicie się zatrzyma. Jeżeli wyłącznik zapłonu jest uszkodzony, należy sprawdzić, czy styki wyłącznika nie są zużyte.

Wyłącznik zapłonu znajduje się za zamkiem zapłonu samochodu. W nowszych samochodach najczęściej nie da się wymienić samej stacyjki; trzeba wymienić cały zamek zapłonu.

9. Wadliwy zawór EGR

Zawór EGR kontroluje ilość spalin, które powinny być recyrkulowane do silnika. Jeśli zawór EGR jest otwarty, do kolektora dolotowego może dostać się zbyt dużo powietrza.

Może to spowodować zbyt ubogą mieszankę, co z kolei spowoduje, że samochód ruszy, a następnie zgaśnie po kilku sekundach.

10. Jednostka sterująca silnika (ECU)

ECU to system komputerowy, który steruje różnymi funkcjami silnika, w tym układem wtrysku paliwa. Ponieważ pojazd potrzebuje paliwa, aby się poruszać, każda awaria ECU spowoduje zatrzymanie pojazdu po uruchomieniu.

Jednostka ECU steruje pracą podzespołów silnika za pomocą szeregu czujników. Z czasem czujniki stają się wadliwe i przekazują błędne informacje do ECU. W takim przypadku należy oddać samochód do warsztatu samochodowego.

Udostępnij